UMOWA GWARANCYJNA
W celu zgłoszenia reklamacji zapraszamy do kontaktu:
Specjalista ds. Gwarancji
Zenon Głuszyk
email: zenon.gluszyk@ag-zabudowy.pl
tel. 607 834 513
DEFINICJE
Gwarancja – stanowi zapewnienie przez Producenta jakości wyrobu oraz zawiera zobowiązanie do usunięcia ujawnionych w okresie gwarancyjnym wad jakościowych, o ile wyrób używany jest zgodnie z przeznaczeniem i warunkami określonymi w Instrukcji Obsługi.
Gwarant – producent przedmiotu gwarancji wskazanego w rejestracyjnej karcie umowy gwarancyjnej – Auto Galeria sp. z o. o. z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim.
Klient – osoba, której przysługują uprawnienia określone w umowie gwarancji.
Przedmiot gwarancji – wyrób lub usługa wskazana w rejestracyjnej karcie umowy gwarancyjnej świadczona przez Gwaranta lub inne podmioty współpracujące z Gwarantem na podstawie odrębnych umów gwarancyjnych.
Karta rejestracyjna – poprawnie wypełniona przez Gwaranta i Klienta karta rejestracyjna, która po odesłaniu do Gwaranta stanowi dowód zawarcia i obowiązywania umowy gwarancyjnej.
Książka gwarancyjna – uporządkowany zbiór postanowień określający obowiązki oraz prawa Gwaranta i Klienta wynikające z zawartej umowy gwarancyjnej, stanowiący dowód wykonywanych przez Gwaranta i Klienta zobowiązań dotyczących umowy gwarancyjne
OGÓLNE POSTANOWIENIA GWARANCJI
- Gwarancji udziela się na okres 2 lat liczonych od daty wydania Przedmiotu gwarancji Klientowi pod warunkiem dokonania rejestracji karty umowy gwarancyjnej w tym okresie przez nabywcę Przedmiotu gwarancji.
- Gwarancja nie obejmuje odpowiedzialności Gwaranta za wszelkie szkody będące konsekwencją utraty możliwości posługiwania się wyrobem, w szczególności w zakresie kosztów holowania, taksówek, hoteli, faksów, telefonów, innych przejazdów, korespondencji, kosztów wynajęcia samochodu, szkód poniesionych na skutek braku możliwości korzystania z wyrobu (w tym niemożność wykonywania działalności gospodarczej), kosztów wynikających ze straty czasu, utraconych korzyści oraz kosztów pracowników i innych poniesionych kosztów z tytułu roszczeń gwarancyjnych.
- Postanowienia niniejszej gwarancji obejmują teren Rzeczpospolitej Polskiej
- Uprawnienia i obowiązki wynikające z niniejszej umowy gwarancyjnej, przechodzą na kolejnych właścicieli, bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń w tym zakresie.
WARUNKI GWARANCJI
- Na mocy niniejszej gwarancji, Gwarant zobowiązany jest do bezpłatnego dokonywania napraw w stosunku do Przedmiotu gwarancji o ile nie będzie on używany zgodnie z przeznaczeniem oraz warunkami określonymi w instrukcji obsługi. Gwarancja nie obejmuje uprawnienia do żądania wymiany Przedmiotu gwarancji na nowy, zwrotu zapłaconej ceny, ani innych usług niewymienionych w umowie gwarancji.
- Przy dokonywaniu napraw Gwarant zobowiązuje się do maksymalnego ograniczenia skutków wynikających z konieczności naprawy pozostawiając sobie w szczególnych przypadkach prawo do zachowania terminu naprawy nie przekraczającego 14 dni roboczych od daty przekazania Przedmiotu gwarancji Gwarantowi. Termin naprawy może ulec wydłużeniu w przypadku, gdy charakter wady wymaga sprowadzenia części zamiennych z zagranicy.
- Klient zobowiązany jest do dostarczenia Przedmiotu gwarancji na koszt Gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
- Roszczenia gwarancyjne mogą być odrzucone przez Gwaranta w szczególności w przypadku:
- zaniechania lub nieterminowego przeprowadzania przeglądów Przedmiotów gwarancji,
- dokonywania napraw, przeróbek i doposażeń przez osoby i punkty serwisowe do tego nieuprawnione,
- uszkodzeń mechanicznych i nieprawidłowego działania Przedmiotu gwarancji wynikającego z tych uszkodzeń i wywołanych przez nie wad,
- uzasadnionego stwierdzenia eksploatacji Przedmiotów gwarancji w warunkach znacznego przekroczenia ogólnie przyjętych norm użytkowania, (np. znacznego zanieczyszczenia solą, kwasami, innymi substancjami o właściwościach żrących, przekraczania dopuszczalnej masy ładunkowej, nie zabezpieczania przewożonych ładunków itp.),
- w szczególności naprawom gwarancyjnym nie podlegają materiały, elementy i podzespoły noszące znamiona standardowego zużycia w stosunku do przebiegu i czasu przedmiotu użytkowania Przedmiotu gwarancji,
- uszkodzeń powstałych na skutek kradzieży, włamania, pożaru, powodzi i innych sił wyższych,
- uszkodzeń powstałych na skutek oddziaływania zewnętrznych czynników mechanicznych, chemicznych, i atmosferycznych (np. asfalt, sól kamienna, żwir, grad itp.),
- usunięcia z Przedmiotu gwarancji danych identyfikacyjnych w postaci tabliczki znamionowej lub logo Gwaranta.
WYGAŚNIĘCIE GWARANCJI
W razie wątpliwości, co do wpływu sposobu wykonywania obowiązków Klienta w zakresie przestrzegania warunków technicznych wymienionych w instrukcji obsługi na ważność gwarancji poczytuje się, że gwarancja wygasa przed terminem w niej ustalonym, jeżeli Klient:
- zaniecha dokonywania przeglądów określonych w książce gwarancyjnej,
- uniemożliwi Gwarantowi wywiązania się z niniejszej umowy gwarancyjnej przez niedostarczenie wadliwego Przedmiotu gwarancji w celu jego naprawy, w terminie określonym w wezwaniu,
- Odmówi udostępnienia pojazdu w celu zbadania stanu technicznego przez Gwaranta lub Rzeczoznawcę w miejscu i terminie wskazanym w wezwaniu,
- Zaniecha ujawnienia lub uniemożliwi usunięcia wad, usterek, czy niesprawności, które mogły spowodować pogłębienie wady, czy też doprowadzić do deprecjacji zespołów, bądź podzespołów Przedmiotu gwarancji,
- Dokona lub nie zapobiegnie ingerencji we wskazania licznika przebiegu kilometrów, powodującej uzasadnione wątpliwości, co do rzeczywistego przebiegu kilometrów pojazdu,
- Uszkodzenie pojazdu wskutek wypadku może spowodować wygaśnięcie gwarancji w całości lub części, jeżeli według oceny Gwaranta, uszkodzenie mogło mieć wpływ na zachowanie walorów Przedmiotu gwarancji.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Klient jest zobowiązany do dochowania należytej staranności wymaganej w ramach techniki motoryzacyjnej. W szczególności Klient zobowiązany jest do zaniechania korzystania z pojazdu w sytuacji zaistnienia awarii lub objawów nadmiernego (nieprawidłowego) funkcjonowania lub zużycia któregoś z elementów Przedmiotu gwarancji, a następnie do niezwłocznego powiadomienia pisemnie o tym Gwaranta. Zaniechanie któregokolwiek z obowiązków wymienionych w powyższych zdaniach, może skutkować wedle wyboru Gwaranta, wygaśnięciem Gwarancji lub uchyleniem się Gwaranta od odpowiedzialności.
- Klient będzie współdziałał z Gwarantem przy wykonaniu zobowiązań wynikających z niniejszej umowy gwarancyjnej.
- Gwarant i Nabywca zgodnie postanawiają:
- Klient w celu dochodzenia roszczeń wynikających z niniejszej umowy zobowiązany jest każdorazowo postępować zgodnie z zaleceniami Gwaranta, w szczególności poddać pojazd niezbędnym badaniom na zlecenie Gwaranta, a w przypadku ujawnionych wad niezwłocznie wydać na żądanie Gwaranta pojazd w celu przeprowadzenia napraw gwarancyjnych. W przypadku, gdy w wyniku badania pojazdu okaże się, że wada pojazdu powstała na skutek działań, które nie uprawniają do bezpłatnej naprawy gwarancyjnej – Gwarant może obciążyć Klienta kosztem badania pojazdu.
- Roszczenia z gwarancji, które mogą być dochodzone należy wnosić tylko i wyłącznie za pośrednictwem Gwaranta.
- Na wypadek sporów, które mogą w przyszłości wyniknąć w związku z zawartą umową, sądem właściwym miejscowo będzie na mocy art. 46 KPC Sąd właściwy dla siedziby Gwaranta, także, gdyby to dotyczyło wypadku przewidzianego w Art. 43 par.1 KPC. Postanowienia te nie mają zastosowania wobec konsumentów w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego.
- Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową zgodnie z zapisami ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Niniejsza instrukcja obsługi pozwoli Państwu w prawidłowy sposób użytkować zakupiony wyrób typu: skrzynia, izoterma, chłodnia, kontener, zabudowa osobowa.
ZABUDOWA SKRZYNIOWA
- Wszystkie konfiguracje zabudów skrzyniowych nie spełniają wymogów szczelności
- Masa towarów przewożonych winna być równomiernie rozmieszczona na całej powierzchni zabudowy oraz nie przekraczać ładowności pojazdu określonej w dowodzie rejestracyjnym
- Towar przewożony należy zabezpieczyć przed jego przemieszczaniem
- Opuszczanie burt winno odbywać się z zachowaniem należytej ostrożności, aby nie dopuścić do ich uszkodzeń
- Po każdorazowym opuszczaniu stopni lub drabinek wejściowych należy je schować i zabezpieczyć przed niekontrolowanym wysunięciem
- Zabrania się jazdy samochodem bez uprzedniego całkowitego zamknięcia systemów okalających powierzchnię ładunkową
- Przed rozpoczęciem jazdy należy usunąć z powierzchni dachowej zabudowy ewentualnie zalegający śnieg/lód
- Zabrania się opierania i mocowania jakichkolwiek przewożonych towarów o stelaż zabudowy
ZABUDOWA typu KONTENER/IZOTERMA/CHŁODNIA/SPECJALNA
- Wszystkie konfiguracje zabudów kontenerowych, izotermicznych i chłodniczych spełniają wymogi szczelności
- Masa towarów przewożonych winna być równomiernie rozmieszczona na całej powierzchni zabudowy oraz nie przekraczać ładowności pojazdu określonej w dowodzie rejestracyjnym
- Towar przewożony należy zabezpieczyć przed jego przemieszczaniem
- Po każdorazowym opuszczaniu stopni lub drabinek wejściowych należy je schować i zabezpieczyć przed niekontrolowanym wysunięciem
- Nie zabezpieczenie otwartych drzwi (za pomocą „łapaczy”) może spowodować wypadek lub trwałe uszkodzenie struktury kontenera
- Zabrania się jazdy samochodem z otwartymi drzwiami zabudowy
ZABUDOWA OSOBOWA
- W samochodach wyposażonych w przegrody zabrania się ich demontażu
- Zabrania się przewożenia osób przy otwartych drzwiach
- Towar przewożony w części ładunkowej należy zabezpieczyć przed jego przemieszczaniem,
- Wszystkie przewożone osoby muszą mieć zapięte pasy bezpieczeństwa
- W przypadku przewożenia osób na wózkach inwalidzkich należy przymocować pasażera jak i wózek pasami bezpieczeństwa do szyn w podłodze
- Samochody wyposażone w windy – należy postępować wg instrukcji obsługi, a w najazdy zabezpieczyć je przed przesuwaniem po ich użyciu
- Czyszczenie tapicerki tylko środkami przeznaczonymi do tej czynności
ZABUDOWA KURIERSKA
- Drzwi przesuwne w środkowej części przegrody zamykane zamkiem ryglowym
- Stalowa konstrukcja przegrody wypełniona blachą jednostronnie malowaną, w części pasażerskiej tapicerowana
- Gumowa blokada półki w pozycji zamkniętej
- Półki zabezpieczone materiałem antypoślizgowym
- Konstrukcja półek stalowa, malowana proszkowo, mocowana na stałe do podłogi oraz ściany bocznej
- Półki pokryte blachą aluminiową oraz gumą, wyposażone w blokady zabezpieczające pozycję otwartą oraz zamkniętą. Mocowane na zawiasie umożliwiającym podnoszenie. Na życzenie klienta - możliwość zagięcia frontu
- Przesuw drzwi za pomocą wózków z łożyskami kulkowymi poruszającymi się na listwach frezowanych zapewniających szybkie otwieranie oraz ograniczającymi wstrząsy
- Podniesiona podsufitka w części pasażerskiej umożliwiająca wyprostowaną pozycję kuriera